Duyuru Detay

Duyuru Listesi

ELEKTRONİK İMZA HAKKINDA SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER (Güncellendi 04.01.2024)

  Elektronik imza ile ilgili olarak tespit edilen sorunlar ve çözümleri aşağıda listelenmektedir:

  1. Elektronik imza kurulum adımlarını tamamladım. Elektronik imza cihazımın sürücülerini doğru şekilde kurdum. Ancak elektronik imza cihazım bilgisayara takılı olduğu halde imzalama ekranında sertifikalar kısmında görüntülenmiyor?

         TürksatImza servisi bilgisayarınızda doğru şekilde çalışmadığından elektronik imza sertifikanız görüntülenmiyor. TürksatImza servisini yeniden çalışır duruma getirmek için aşağıdaki kısa videoda izlemeniz gereken adımlar anlatılmaktadır:  

         https://bku.tarimorman.gov.tr/Content/Eimza/Sertifika.mp4 

       2. Büyük boyutlu belgelerin olduğu başvurularımı imzalarken hata alıyorum

         Bu sorun bilgisayarınıza kurduğunuz Java'nın imzalama yaparken kullanabileceği hafıza miktarı az olduğunda yaşanmaktadır. Aşağıdaki kısa videoda Java'nın kullandığı hafıza miktarının nasıl arttırılabileceğine ilişkin adımlar anlatılmaktadır:

               https://bku.tarimorman.gov.tr/Content/Eimza/JavaAyar.mp4

         Yukarıdaki videoda 8 GB Rame sahip bir cihazda en fazla 1200 MB hafıza miktarını ayarladık. Sahip olduğunuz cihazın kapasitesine göre bu sınırı arttırabilir veya azaltabilirsiniz.

         Bilgisayarınızda 4 GB Ram gibi daha az hafıza varsa ayarı -Xms16M -Xmx600M şeklinde yapabilirsiniz.  

         Bilgisayarınızda 16 GB veya daha fazla Ram varsa ayarı  -Xms1000M -Xmx4000M olarak ayarlayabilirsiniz. Bu şekilde elektronik imzalama işlemi için daha fazla hafıza ayırdığınızdan işlemi hızlandırabilir ve büyük boyutlu dosyaları    imzalayabilirsiniz.

         Not: Bu ayarları yaptıktan sonra Türksat İmza servisini yeniden başlatmak istesenizde Durduruldu durumunda kalıyorsa -Xmx ile belirtilen hafıza miktarını azaltınız. 

         Örneğin  -Xms16M -Xmx600M yerine  -Xms16M -Xmx400M olarak ayarı yapınız. Bu şekilde ayarlar ile deneme yaparak bilgisayarınız için en iyi ayarlamayı belirleyebilirsiniz.  

        3. Yukarıdaki iki soruda yer alan tüm işlemleri yaptım. Hala imzalama yaparken hata alıyorum. Ne yapmalıyım ?

  • Kullandığınız elektronik imza cihazının sürücülerinin doğru kurulduğundan emin olunuz.
  • İmzalama işlemi hem indirme (download) hem de karşıya yükleme (upload) içerdiğinden kaliteli bir internet bağlantısına sahip olmanız önem arz etmektedir. Eğer imkanınız varsa daha stabil internet sağlayan fiber kablolu internet kullanınız.
  • İmzalama için kaliteli bir bilgisayarı tahsis edebilirsiniz.
  • Firma içinde çalışırken https://bkufirma.tarimorman.gov.tr yönünde indirme veya karşıya yükleme trafiğinde sistem politikası olarak herhangi bir sınırlama olmamalı.
  • 9001 veya 9000 portunu kullanan yerel imza servisi için de yine herhangi bir sistemsel politika sınırlaması olmamalı.
  • Sorun yaşadığınız başvurunuzu firmanızın sistem yöneticisi nezaretinde imzalamayı deneyiniz. Eğer sorun yaşarsanız sistem yöneticisi olay loglarını inceleyip soruna çözüm bulabilir.

E-imza Kullanım Kılavuzu (https://bku.tarimorman.gov.tr/Content/Eimza/E-İmza Kullanım Kılavuzu.pdf) güncellendi. 


04.01.2024